Wil je weten of je zakelijke telefoonabonnement leidt tot een registratie bij BKR, lees dan de tekst hieronder door om volledig geïnformeerd te zijn.
Wil je zakelijk een mobiel abonnement afsluiten, met telefoon of juist zonder, dan krijg je nooit te maken met controles en toetsing bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). De toetsing is (sinds 2017) namelijk alleen aan de orde voor particulieren die een telefoonabonnement met smartphone afsluiten, en daarbij een lening afsluiten van 250 euro of meer (via een abonnement van 1 of 2 jaar). Sluit je zakelijk een telefoonabonnement af, dan wordt je dus ook nooit bij BKR geregistreerd.
Ben je als privé persoon geregistreerd bij BKR, en wil je voorkomen dat je een extra registratie hebt bij BKR, dan zijn er enkele oplossingen:
Het voorkomen van extra registratie van leningen bij BKR (bijvoorbeeld voor een smartphone abonnement), kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je meer kunt lenen voor een hypotheek. In meer uitzonderlijke gevallen kan een lening voor een smartphone er zelfs voor zorgen dat je een huis helemaal niet kunt kopen, omdat je minder hypotheek kunt krijgen, als gevolg van de al bestaande leningen.